Aktiv geografa Sarajevskog Kantona održao septembarski skup dana 17.09.2014.god. kojem su prisustvovali i članovi Kabineta za metodiku nastave geografije Odsjeka za geografiju Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu i u funkciji predstavnika Udruženja geografa u Bosni i Hercegovini.
U svjstvu predsjednika Uduženja geografa u Bosni i Hercegovini prof.dr. Muriz Spahić je prisutne obavijestio o ostvarenim i planiranim aktivnostima Udruženja. Pri tome je naglasio da je Udruženje:
- Izdalo prvi broj naučnog časopisa Acta geographica Bosniae et Herezegovinae u online i printanoj verziji;
- Najvilo drugi broj istog časopisa za decembar 2014.god.;
- Formiralo web stranicu Udruženja;
- Regaovalo na aktuelne događaje koji se tiču geografske nauke i struke i najavilo nove;
- Razmatralo ideje o organizaciji putujućih i stacionarnih seminara geografa u Bosni i Hercegovini i sl.
Uvodničar tema:
- UDŽBENICI GEOGRAFIJE I ELEKRONSKI MEDIJI I
- GEOGRAFSKI SADRŽAJI O BOSNI I HERCEGOVINI NA INTERNET STRANICAMA
prof.dr. Muriz Spahić, pored ostalog je naglasio
U ulozi nastanika i Metodike nastave geografije, mentora diplomskih i magistarskih radova, kao i korisnika različitih geografskih internet tekstova, upotrebi istih za mnoge vrste edukacija, pa tako i u geografskom obrazovanju osjećam potrebu da razgovaramo o nekoliko pitanja, koja uostalom mogu biti objekat i predmet naučnog kolokvija – skupa u organizciji ministarstava za obrazovanje, kao što su:
- Upotreba internet tekstova u nastavnom procesu;
- Supstituciji udžbeničkog geografskog štiva sa istim objavljenim na internet stranica;
- Aktuelnosti geografskih internet tekstova i privrženosti učenika ovom ovoj vrsti, već sada, nastavnog sredstva;
- Koliko su internet tekstovi aktuelniji od istih u udžbenicima;
- Da li se i kako prema internet štivu može organizirati novi oblik i metod nastavnog rada;
- Da li su internet mreže budućnost i supstitucija klasične škole i zamjenu klasičnih udžbenika, s obzirom na fazu demogeografske tranzicije i negativni prirodni priraštaja u depopulacijskim predjelima Bosne i Hercegovine;
- Koje i kakve tekstove sa internet stranica odabrati i predložiti za čitanje;
- Pokretanje inoviranja nekih postojećih sadržaja sa relevantnim geografskim činjenicama;
- Koji nastavni planovi i programi buduće škole odgovaraju primjeni internet tekstova.
Obrazlažući neophodnost, u skorije vrijeme, odgovora na postavljena pitanja uvodničar u teme ove problematike pošao je od dva osnovna pristupa iz objekta i predmeta proučavanja geografije i to:
- idiografskog
- nomotetičkog
Prvi je prevaziđen i imao je smisla u davnim geografskim otkrićima, a odgovarao je na pitanja: gdje je nešto i kako ono izgleda. Idiografija se u geografiji koristi sa pozicije opisnog objašnjenja, a kvantitet ulazi u sferu nabrajanje. Ako se samo idiografija koristi u geografiji, onda je ona uvrštava u geografsku vulgarizaciju.
Drugi, nomotetički pristup je sistemski, procesni, transformacijski aksiomsko-teoremski, uzočno-posljedični, objašnjavajući, dokazujući. Nomotetički pristup je osnova geografskog poimanja objektivne stvarnosti i ima poptuni smisao u geografskoj edukaciji.
Prioritetni cilj odgojno obrazovnog sistema ne treba biti u ulozi samo usvajanja velikog broja informacija i velike količine obrazovnih sadržaja, koliko razvijanje logičke i kreativne sposobnosti usvajanja i razumijevanja novih znanja.
Kompjuterska nastava obezbeđuje fleksibilniju organizaciju nastavnog procesa i aktivnosti koje su uključene u njega. Koriste se različiti načini sticanja i usvajanja znanja:
-učenje u istom vrijeme i na različitim mjestima;
-učenje u različitom vremenu i na istom mestu;
-učenje u različitom vremenu i na različitim mestima.
Interenet je jedini koji može zameniti tradicionalan način učenja, jer primjenom dobrih programa poboljšava interaktivnost i sve ostale elemente nastavnog procesa, koji se od nastavnika očekuju.
Školska geografija, pored ostalog objedinjuje i regionalnogeogarske sadržaje dalekih nepoznatih geografskih prostranstava. O njima geografske predstave, osim sa geografskih karata, stičemo uz pomoć interneta koji je, u ovom geografskom obrazovanju, prozor i aktuelni dalekozor nepoznatih geografskih prostranstva.
Prednosti interneta očituje se u organizaciji nastave na daljinu i pokazuje prednost što nastavne teme i nastavne jedinice formiraju istaknuti stručnjaci iz obrazovanja i prakse. One se mogu brzo mijenjati, adaptirati, popravljati, dopunjavati i sl., što je to nemoguće sa udžbenicima.
Posebno je značajno naglasiti da informaciona tehnologija ne isključuje niti umanjuje značaj nastavnika u obrazovnom procesu, već mu daje sofisticiraniju ulogu kojom se smanjuje vrijeme za izlaganje nastavnih sadržaja, jer iste učenici mogu samostalno da pročitaju, a ostaje im više vremena za razvoj kreativnih potencijala, kritičkog mišljenja i sl.